måndag 2 februari 2015

SLASK GAV NYA PB.

Då va det dags ! Söndag och ismete skulle det bli ihop med killarna i Team Pikey och Darko Babic Det mesta inom fiske. Vi bestämde föregånde tur att vi skulle köra igen och se om vi kunde lura något större ur denna sjö. Darko kom upp till mig dagen före och det vart pyssel som alltid med grejerna. Kolla upp så allt är som det ska. Man vill ju inte sumpa fisk på grund av slarv. Snön hade vräkt ner under natten så det vart att skotta fram bilen och hoppas att vi skulle ta oss till sjön. Väglaget va ju inte så jäkla roligt precis. Men fram kom vi och Jimmy J och Jocke från Team-Pikey va redan på plats och väntade på oss. En blick över sjön och det såg inte så kul ut med massa slask på isen ! Jaja fiska ska vi fan göra ändå. Blir nog mitt sista vinterfiske denna säsong. Ska göra en ryggoperation den 3 Februari så hinner nog inte med nått mer. Lite ledsamt då jag verkligen gillar isfisket.

Darko borrar på för fullt i slasket.
Väl ute på isen och framme vid tilltänkta platsen så börjades det borra för fullt. Pustades lite först för min egen del det va bra drygt att dra pulkan i detta före och ryggen ömma som vanligt. Vi spred ut oss på ett ganska stort område och 6 spön var kör vi med. Jimmy K satsade fullt ut på abborre. Han är klart sugen på en fet ismeteabborre. Han knep en liten gädda när han höll på att sätta ut grejerna. Gött tänkte man de kanske är riktigt i tagen idag då.

Solstollar ?? Nä inte riktigt . Jocke och Jimmy vakar över sina spön.
Darko flög ur stolen och sprang iväg mot ett av de spön som stod längst ut. Framme vid spöt krokade han och vi såg att spöt buga så fisken satt. Jag gick fram till han och hjälpte till med avkrokning och foto. Darko har nämligen fått ett nytt ismete pb. 3010 vägde den så grattis Darko.

Darko med sitt nya PB.
Det kom en hel del fäll och fisk så här kommer lite bilder på några av dem.

Jimmy K.
Min första 3,6kg
Min andra för dagen 4+
Grymt snygga gäddor här !
Det va ju abborre jag ville ha ju !
Jimmy J med en ilsken gädda.
Det skulle tydligen bli ett till ismete pb denna dag och det va Jocke som knep det. En fin gädda på 6,3 kilo. Stort grattis Jocke ! Man såg verkligen att han vart väldigt glad över den och alltid kul att se en fiskekamrat lyckas tycker jag.

Jocke med sitt nya ismete PB !
 Det va en härlig dag på sjön även att jag ångrade att jag tog kängor istället för stövlar. Va inte torrskodd kan jag lova men klart värt det ändå. Alltid lika trevligt och fiska med Jocke , Jimmy och Darko vi har gööööör kul verkligen. Och det kan vi ju visa i bilder så här kommer mera pics.

Pyromanerna på gång med brasan.
Det blev en bra brasa trots blötan.
Hehehe ! Ja va säger man.
Ost och bacon korv på gång.
Jocke med ännu en. Denna va dock slank . Alla andra vi fått har varit riktigt runda om magen.
Fisket tickade på och det kom en och annan fisk. Va i väldigt korta perioder de va action. Tappade faktist en riktigt fin abborre tur det kanske annars hade man nog fått en känga av Karlsson. Hehehe ! Den visade sidan i hålet och sa adjö. Jaja nu vet jag att du finns så jag återkommer kan jag lova. Snöa började det göra på eftermiddagen så vi packade ihop grejerna och började traska mot land. Gick lite lättare nu när det fanns spår redan uppkörda efter utgången på morgonen.

Sliten och blöt Darko.
Min egen pulka.
Darkos pulka.
Det vart tack och adjö och på återseende till Jocke och Jimmy J. Och vi packade in allt i bilarna och styrde hemåt vi med. Nöjda med att denna tur faktist med två nya pb och att de va större fiskar vi fick på denna tur. Vi börjar få kläm på sjön så nu vet vi mer var vi ska fiska och hur. Så vi återkommer !

Tack för att du kom och fiska med oss Darko.
Nöjd Jimmy J.
Catch and release.
Hoppas nu att det inte blir för långdraget med att komma i form igen efter operation så jag hinner med nått eller några ispass till. I värsta fall får de dra ut mig i pulkan grabbarna. Hehehe !

Gapa stort !
Det va det. Så tack och hej för denna gång !